• Help & Support
    Panduan Astro
  • >
  • All-new Astro PacksPek Astro Serba Baharu
  • >
  • General - New PacksUmum - Pek Baharu
  • >
  • Can I make a change in package selection? Is there a penalty, and how will the commitment period be calculated?
    Adakah saya dibenarkan membuat penukaran pakej pilihan? Adakah penalti akan dikenakan dan bagaimana tempoh komitmen dikira?
All-new Astro Packs

Can I make a change in package selection? Is there a penalty, and how will the commitment period be calculated?

Can I make a change in package selection? Is there a penalty, and how will the commitment period be calculated?

Adakah saya dibenarkan membuat penukaran pakej pilihan? Adakah penalti akan dikenakan dan bagaimana tempoh komitmen dikira?

For Residential Astro Pay TV customers: Yes, you are allowed to change your package to the one that best suits your entertainment needs. You may make the following pack changes:  

  1. Pack upgrades
  1. Movement within Entertainment, Movies or Sports (e.g., switching from Sports to Entertainment)
  1. Movement within Premium pack (to a different combination of content)

For these changes, you will remain on same contract duration, or you can choose to change to longer commitment. If you downgrade your packs, you will be charged a cancellation fee for pack, and you can then choose a new contract for the new pack. Kindly note additional contract details for Disney+ Hotstar and Netflix.  

(Please refer to the section “Changes to your Astro Contract” for more details)

‍

Bagi pelanggan Astro TV berbayar: Ya, anda dibenarkan untuk  menukar pakej mengikut mana-mana pakej yang memenuhi citarasa hiburan anda. Anda boleh melakukan perubahan pek seperti berikut:

1. Naik taraf pek    

2. Peralihan dalam Entertainment, Movies atau Sports (Contohnya  bertukar dari Sports kepada Entertainment)    

3. Peralihan dalam pek Premium (kepada kombinasi rancangan berbeza)

Bagi perubahan ini, anda akan kekal dalam tempoh kontrak yang  sama, atau anda boleh pilih untuk tukar ke komitmen yang lebih lama. Jika  anda turun taraf pek anda, anda akan dikenakan caj pembatalan untuk pek  sebelum anda boleh pilih kontrak baharu untuk pek baharu. Sila maklum butiran  kontrak tambahan untuk Disney+ Hotstar dan Netflix.

(Sila rujuk kepada bahagian "Perubahan kepada Kontrak Astro anda" untuk maklumat lanjut)

Related Articles
Artikel Berkenaan

What is "Kids Friendly Profile"?

Must I get an Ultra/Ulti Box to subscribe to these new packs?

Perlukah saya dapatkan Ultra/Ulti Box untuk melanggan pek-pek baharu ini?

Do I need internet connection to watch Astro via Ultra / Ulti Box?

Adakah saya memerlukan sambungan Internet untuk menonton Astro melalui Ultra / Ulti Box?

Will my contract be automatically renewed upon expiry?

Adakah kontrak saya akan diperbaharui secara automatik apabila komitmen sediada telah tamat tempoh?

How are cancellation fee calculated?

Bagaimana caj pembatalan dikira?

Contact Us
Hubungi Kami
WhatsApp Chat

WhatsApp Chat

Saluran WhatsApp

Chat with us on WhatsApp for assistance.
Sembang bersama kami untuk bantuan.
Feedback Form

Feedback Form

Borang Maklum Balas

Tell us your concerns and we will get back to you soonest!
Maklumkan kepada kami bagaimana kami boleh membantu.